avatar Ten blog rowerowy prowadzi lec33 z miasteczka Grodzisk Mazowiecki. Mam przejechane 17761.40 kilometrów w tym 4888.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.81 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy lec33.bikestats.pl
h km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Kalorie: (kcal)
Rower:

Misja Zawoja 9/10

Czwartek, 8 października 2020 · dodano: 23.10.2020 | Komentarze 0

trasa: zielony szlak z Jabłonki do Rajsztagu, dalej Rajsztagiem do Hali Śmietanowej i znowu zielonym szlakiem do Zubrzycy Górnej.

zielony szlak bardzo szybko wychodzi z Jabłonki i początkowo wiedzie błotnistą drogą-wąwozem, po nocy jest mokro i zastanawiamy się co dalej nas czeka...

w zasadzie cały odcinek do Lipnicy Małej jest mokry i błotnisty, czasami trzeba iść łąką...

po drodze miała być radiolatarnia ale pozostało po niej zaorane pole i resztki ogrodzenia, za to mamy świetne widoki na Babią Górę i Zbiornik Orawski (którego tu akurat nie widać)...

zaletą tego szlaku są piękne krajobrazy (w dole Lipnica Wielka a za nią Beskidy Orawskie)...

i praktycznie nieustający widok na Babią Górę...

pogoda była świetna choć chmur nie brakowało...

jedynie szkoda było tylko jednego...

że Babia Góra nieustannie była schowana w chmurach...

na końcu trasy czekał na nas skansen w Zubrzycy Górnej...

to był bardzo udany dzień pomimo obaw, że pogoda może nam spłatać figla. widokowo szlak z Jabłonki do Rajsztagu był jednym z najciekawszych podczas naszych wędrówek około babiogórskich, warto jednak pamiętać, że po deszczu staje się miejscami bardzo błotnisty i mokry i bez odpowiedniego obuwia ciężki do wędrówki. Ogólnie szlak jest łatwy i przyzwoicie oznakowany ale po drodze jest kilka miejsc gdzie można go zgubić. pierwszym takim miejscem jest przejście przez Lipnicę Małą kiedy już wyjdziemy na szosę -brak jest znaku na skręcie z szosy na Wierchową Drogę, idzie on przez czyjeś podwórko i nie jest intuicyjny. Problemy mogą sprawić również wiatrołomy na mijanych pojedynczych laskach.

ps. ponieważ zielony szlak przechodzi czasami przez strumienie na których nie mam mostków to należy brać pod uwagę, że po większych opadach będzie trzeba szukać przeprawy co może nie być takie łatwe.